گیلان، مهد هنر و ادب

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عصر امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه) در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این مراسم با تأکید بر لزوم توجه به توسعه کیفی و کمی برگزاری جشنواره‌های تئاتر در این استان گفت: انتظار است که این چنین جشنواره به صورت کمی و کیفی گسترش یابد که این امر در سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند انجام شد و گروه‌های نمایشی که در اینجا حضور دارند، کارهایشان را به بهترین نحو انجام دادند که ارزشمند است.

او با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ایجاد نشاط اجتماعی در کشور کمک می‌کند، افزود: تئاتر، سرود و ... برای تعالی روح انسان‌ها در جامعه است، لذا برگزاری پرشور این جشنواره ما را به آینده پرافتخار امیدوار می‌کند. 

استاندار با اشاره به فرهنگ بالای گیلانیان در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: گیلان مهد هنر و ادب است که همواره جشنواره‌های متعددی در حوزه‌های مختلف در آن برگزار شده است، لذا خواستارم در جشنواره‌های این چنینی به بهترین نحو فرهنگ گیلان را برای همگان معرفی کنیم.

سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور ۳۱ گروه نمایشی از ۲۱ شهر و ۳ گروه نمایشی از کشور‌های ترکیه، روسیه و عراق از روز دوشنبه ۲۶ شهریور در ۷ نقطه از این شهر برگزار شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار