سفیر فرهنگی معرفی شخصیت‌های بزرگ منطقه خود باشیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، گفت: سفیر فرهنگی معرفی شخصیت‌های بزرگ منطقه خود باشیم.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری در جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام که در خوسف برگزار شد، اظهار کرد: تمام بخش‌ها در شهرستان خوسف با علم و اخلاق و فرهنگ و هنر سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه این منطقه سرزمین نخبگان علمی و فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: به راستی شخصیت‌هایی چون ابن حسام خوسفی چه کرده‌اند که تبدیل به یک شخصیت ماندگار شده‌اند و آیا ما می‌توانیم در این جایگاه قرار بگیریم.

معاون استاندار افزود: پاسخ اینجاست که افکار در زندگی، اهداف ما را مشخص می‌کند و باعث اعمال ما شده است. اعمال ما عادات ما را شکل می‌دهد و مجموعه اینها شخصیت و سپس سرنوشت ما را رقم می‌زند.

جعفری با بیان اینکه افکار باید از کودکی هدایت شوند، گفت: با تمرین و تکرار باید عادات خوب را تقویت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: اقدام بسیار خوب اداره کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی در معرفی مفاخر و بزرگان بسیار حائز اهمیت است که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

جعفری با بیان اینکه خراسان جنوبی سرزمین شخصیت‌های گمنام است، تصریح کرد: شخصیت‌های بسیار بزرگ، بی‌نظیر و خودساخته استان کمتر شناخته شده اند که این امر اهمیت کار نهادهایی چون جهاد دانشگاهی را نشان می‌دهد و ما باید به تأسی از این کار بزرگ فرهنگی که در خلال جشنواره ملی شعر ابن حسام دیدیم، سفیر این معرفی‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: آحاد مردم باید سفیران فرهنگی معرفی شخصیت‌های بزرگ منطقه خود باشند.

جشن مفاخر در قید حیات خوسف برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان خوسف نیز در این مراسم گفت: 24 مهرماه جشن مفاخر در قید حیات خوسف برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ ظرفیت‌های دیار شعر و ادب، تنها قابلیت های کشاورزی، معدنی و گردشگری نیست بلکه خوسف در کنار این توانمندی‌ها، ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فراوانی دارد.

سیدعلی حسینی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خوسف در سال گذشته که زمینه‌ساز برگزاری این کنگره ملی شد، اظهار داشت: از آثار و فواید بسیار برگزاری هفته فرهنگی خوسف، افزایش بازدیدها از مقبره ابن حسام خوسفی، افزایش 50 درصدی آثار رسیده به جشنواره ابن حسام خوسفی و غیره است.

وی با تأکید بر اینکه مفتخریم که این جشنواره به ‌صورت مردمی برگزار شده، متذکر شد:  28 آبان هم کنگره ملی ابن حسام خوسفی برگزار خواهد شد.

انتخاب 9 اثر برتر در جشنواره شعرآیینی ابن‌حسام

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: از میان 489 اثر واصله به دبیرخانه جشنواره، پنج اثر آیینی، سه اثر مقاومت و یک اثر در بخش دانشجویی به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.

سید محمدحسین سیدکاشی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان در سال‌های 97، 99، 1400 و 1402 جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری ابن حسام خوسفی را با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار کرده، اظهار داشت: این جشنواره‌ها با هدف معرفی شخصیت ابن حسام به مردم برگزار شده است.

وی تصریح کرد: امسال با حمایت و همت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین‌بار کنگره ملی ابن حسام در بخش‌های مختلف در حال اجراست که جهاددانشگاهی بخش فرهنگی آن را برعهده دارد.

شایان ذکر است؛  489 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی  ارسال شده بود که پس از داوری، 5 اثر آئینی، 3 اثر مقاومت و یک اثر در بخش دانشجویی به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی و تجلیل شدند.

بر این اساس «عاطفه جوشقانیان» از قم، «رضا رحیمی‌ عنبران» از مشهد، «امیر رسولی» و «رضا اسمخانی» از زنجان در بخش آئینی شایسته تقدیر شدند و «سید روح‌الله فریدونی» برگزیده استانی بخش آئینی شد.

همچنین «حسن اسحاقی» از کرج و «مریم سقلاطونی» از قم شایسته تقدیر در بخش مقاومت، «میثم داوودی» از قم و «سعید مبشر» از اردبیل شایستگان تقدیر در بخش دانشجویی معرفی شدند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار