گوترش: 200 هزار فلسطینی از رفح کوچانده شده‌اند

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز جمعه گفت که در حال حاضر 200 هزار فلسطینی از منطقه رفح به سمت شمال کوچ داده شده‌اند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز جمعه (21 اردیبهشت‌ماه) گفت که در حال حاضر 200 هزار فلسطینی از منطقه رفح به سمت شمال کوچ داده شده‌اند.

اظهارات گوترش چند روز بعد از آن مطرح شده که ارتش اسرائیل اعلام کرد که عملیات نظامی در شهر رفح را آغاز کرده است. رفح جنوبی‌ترین نقطه در نوار غزه است و در حال حاضر به پناهگاهی برای بیش از 1.5 فلسطینی تبدیل شده است.

گوترش گفت که اوضاع در رفح به لبه پرتگاه رسیده است. دبیرکل سازمان ملل مدعی شد که این سازمان در حال همکاری با همه طرف‌ها برای رساندن کمک به داخل غزه است.

گوترش در بخش دیگری از اظهاراتش حمله گروهی از صهیونیست‌ها به دفتر مرکزی «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) در قدس شرقی را محکوم کرد و گفت که هدف قرار دادن نیروهای امدادرسان بایستی متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از حماس و اسرائیل خواست برای پایان دادن به خونریزی‌ها و آزادی اسرا به توافق دست پیدا کنند. او گفت که تعداد غیرنظامیانی که در غزه جانشان را از دست داده‌اند از کشته‌شدگان حمله روسیه به اوکراین در 2 سال گذشته بیشتر است.

کشتار غزه مایه شرمندگی و روسیاهی دنیاستکودک اهل غزه که از سر گرسنگی باتری ساعت بلعیده بودکمک 160 میلیارد تومانی ایرانی‌ها به مردم غزه

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار