به گزارش ذاکرنیوز ، مصطفی فاطمی بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح دبیرخانه پروژه منطقهای غرب مازندران، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با بیان اینکه این پروژه زیرساختی یکی از پروژههای مهم و به عنوان مدل توسعه نقطهای است، خاطر نشان کرد: شهرها به مانند آدمها دارای شخصیت و هویت بوده و ساختار معماری آن به مانند لباس شهرها هستند.
وی افزود: تمامی داشتههای منحصر به فرد یک منطقه میتواند به عنوان نماد و کاراکتر در ایجاد هویت تجاری یک منطقه نقش ایفا کند.
فاطمی با اینکه خطه شمال با دارا بودن ویژگیهای خدادادی، از اهمیت بسزایی در بخش گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: در بیشتر کشورهای پیشرفته، گردشگری به عنوان اقتصاد مکمل پذیرفته شده لیکن این مهم هنوز در کشور آن طور که باید پذیرفته نشده است.
این مسئول ادامه داد: بسیاری از فرآیندها در حال حاضر در بیشتر مناطق مان صرفه اقتصادی ندارد مانند شیلات، لیکن اگر این صنعت تبدیل به غذای دریایی شده و به گردشگران عرضه شود، ارزش افزوده برای آن ایجاد میشود.
مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه رونق گردشگری سبب زنده ماندن شهرها میشود، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این نقطه مدل توسعه نقطهای طراحی شده است زیرا امکان اختصاص اعتبار از سوی دولت به تمامی روستاها و شهرهای کشور وجود ندارد، به همین دلیل توسعهی نقطهای بهترین روش جهت انجام این پروژه است.
فاطمی بیان کرد: برای رسیدن به این نوع توسعه، عاملان توسعه گردشگری به نقاط پایلوت این پروژه میروند و به جوامع محلی آموزش میدهند که چگونه با حفظ زیست بوم از داشتههای خود ارزش افزوده ایجاد کرده و یک منطقه زنده با اقتصاد پویا داشته باشند.
وی تاکید کرد: عامل توسعه در واقع در مناطق پایلوت، پلانهای توسعه را چیده و سیاست گذاری ها در آن منطقه را مشخص میکند.
این مسئول بار دیگر از اهمیت پروژه برندسازی منطقهای غرب مازندران به عنوان یک پروژهی زیرساختی و کلیدی در توسعه گردشگری و کسب و کار منطقه سخن گفت و خواستار مشارکت و همراهی دولتمردان و جوامع محلی از این پروژه شد.