کلید حل مشکلات اقتصادی حضور مردم است

امام جمعه موقت قزوین، گفت: رهبری فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی حضور مردم است، مردم سهامدار شوند و مالک و قدرت پیدا می‌کنند.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: در باب حرکت‌های دانشجویی که در دنیا شاهدیم، رهبری نامه‌ای را سال‌ها پیش به جوانان و دانشجواین آمریکایی نوشتند، ایشان در این نامه فرمودند که به پدران شما نامه ننوشتم و به شما نوشتم، چرا که حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و مشتاق‌تر می‌یابم.

وی ادامه داد: اسلام را از قرآن بشناسید و ما امروز شاهدیم که پس از طوفان‌الاقصی موج نهضت جهانی قرآن به راه افتاده است. چارلز تالیافرو فیلسوف آمریکایی همان سال پس از نامه رهبری، گفت: موفقیت و نیروی این نامه رهبری در سال‌های آینده آشکار خواهد شد.

خضری یادآور شد: در سال مشارکت مردم در مسئله مهم تولید هستیم. مقام معظم رهبری راهکارهایی را برای مشارکت مردم معرفی کردند، در دیدار با کارگران فرمودند که کارهای خانگی، کارهای دانش‌بنیان، تعاون‌ها و غیره راه‌های فراوانی وجود دارد که مسئولان باید آن را پیدا کنند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مشارکت مردم، تعاون است. رهبرانقلاب در سال 90 بعد از آغاز جنگ اقتصادی بر بحث تعاون تاکید کردند و فرمودند که سرانگشت گره‌گشای اقتصاد ایران تعاون است.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: افزایش اشتغال می‌تواند بن‌بست اقتصادی ما را بشکند که با تعاونی درست خواهد شد.

خضری در ادامه عنوان کرد: وقتی تعاونی شکل نمی‌گیرد و در حد شعار باقی می‌ماند، در کشور انحصار ایجاد می‌شود. مردم در حوزه اقتصاد وارد نمی‌شوند و تنها سرمایه‌داران انحصار‌گر وارد می‌شوند و ارز در اختیار عده معدودی قرار می‌گیرد و سود در جیب عده خاصی می‌رود.

امام جمعه موقت قزوین، افزود: ما در قوانین ظرفیت‌های قانونی داریم که اولویت عمرانی را به تعاونی‌ها می‌دهد، انحصار باعث می‌شود قله‌های ثروت و قدرت شکل بگیرد و بعد قوه قضائیه با هزاران پرونده درگیر شود. بی‌عدالتی جایی ایجاد می‌شود که مردم کنار بروند. تعاونی که نباشد مرم پول های خرد خود را سراغ بازارهای کاذب ارز و سکه و طلا می‌برند، لذا باید تلاش کنیم تا تعاونی‌ها احیا شود. 

وی افزود: رهبر معظم می‌فرماید که خرمشهرها در پیش داریم یکی از خرمشهرها فتح اقتصاد از دست انحصار است، انحصار اجازه ورود مردم را نمی‌دهد و تا صحبت از تعاونی می‌شود انحصارگرایان می‌گویند تعاونی فایده ندارد و همان طور که مردم خرمشهر را فتح کردند، باید همین مردم خرمشهر اقتصاد را فتح کنند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: رهبری فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی حضور مردم است. مردم سهامدار شوند و مالک و قدرت پیدا می کنند. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار