چین تعامل با طالبان را کلید حل بحران افغانستان دانست

نماینده دائم چین در سازمان ملل از جامعه جهانی خواست ضمن تعامل با طالبان، از روند بازسازی افغانستان و احیای اقتصادی این کشور حمایت کند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فو کونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان از حکومت طالبان خواست تا به نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌المللی توجه کند و اقداماتی را برای حمایت مؤثر از حقوق اولیه زنان و دختران افغانستان اتخاذ نماید.

وی با تأکید بر لزوم تعامل با هیئت حاکمه افغانستان برای حل مشکلات این کشور افزود: در این میان باید متوجه باشیم که حقوق و منافع زنان در خلأ محقق نمی‌شود و دیپلماسی میکروفنی کمکی به حل مشکل نخواهد کرد.

دیپلماسی میکروفنی اصطلاحی است که به استفاده از رسانه‌ها برای اعمال فشار بر سیاست‌های یک کشور یا سازمان بین‌المللی اطلاق می‌شود. در این روش به جای مذاکرات مستقیم و دیپلماسی سنتی، از ابزارهای رسانه‌ای برای انتقال پیام‌ها، تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی و ایجاد فشار بر تصمیم‌گیران مربوطه استفاده می‌شود.

کونگ ادامه داد: ما امیدواریم جامعه جهانی با دیدی جامع و عینی از وضعیت افغانستان، از بازسازی مسالمت‌آمیز و احیای اقتصادی این کشور حمایت کند؛ به افغانستان کمک کند تا ریشه‌های بی‌ثباتی و توسعه‌نیافتگی را از بین ببرد و شرایطی را برای حفظ حقوق و منافع همه مردم این کشور از جمله زنان ایجاد کند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل با اشاره به حضور هیئت طالبان در نشست سوم دوحه گفت: ما امیدواریم تطبیق نتایج این نشست به عنوان فرصتی برای تشویق جامعه جهانی برای تقویت تعامل و همکاری با مقامات افغانستان باشد تا به تدریج درک و اعتماد متقابل تقویت شده و راه‌های عمل‌گرایانه‌ای برای حل تضادها و اختلافات پیدا شود.

وی همچنین تمدید معافیت سفر سران طالبان از تحریم‌های سازمان ملل و ایجاد اصلاحات در تحریم‌های مذکور را برای کمک به روند تعامل و گفتگو بین هیئت حاکمه افغانستان با جامعه جهانی ضروری دانست.

چین: به حمایت از هیئت حاکمه افغانستان ادامه می‌دهیمسفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار داردچین: ارتقای همکاری عملی با افغانستان باید در اولویت سازمان ملل باشد

این دیپلمات ارشد چینی در ادامه از کشورها خواست تا از مسئله کمک‌های بشردوستانه به عنوان ابزار فشار سیاسی استفاده نکنند و خواستار آزادی بدون قید و شرط دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا شد.

کونگ خطاب به کشورهای غربی به رهبری آمریکا گفت: تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی، بار سنگینی بر بخش بانکداری افغانستان است. ما از کشورهای مربوطه می‌خواهیم فوراً به تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی پایان دهند و به حقوق مشروع افغانستان برای توسعه احترام بگذارند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار