پاسخ بانک مرکزی به همتی/مدام فرافکنی با ادعاهای مغرضانه

بانک مرکزی در واکنش به توئیت جدید همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: با متر و مقیاس آقای همتی فقط درسال 1399 معادل 100 برابر کل دوران سازندگی خلق پول شده است!
- اخبار اقتصادی -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی در واکنش به توئیت جدید همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: « با متر و مقیاس آقای همتی فقط درسال 1399 معادل 100 برابر کل دوران سازندگی خلق پول شده است! 

علی ای‌حال، فارغ از روش نادرست و مغالطه‌آمیز رییس کل اسبق بانک مرکزی در تحلیل ارقام کل‌های پولی (مقایسه صرف سطح متغیر‌های انباره و بی‌توجهی به تحولات رشد آن‌ها در یک دوره زمانی)، بررسی روند رشد نقدینگی در دو سال گذشته حاکی از مدیریت باثبات نقدینگی و حرکت این متغیر کاملا مبتنی بر مسیر برنامه‌ریزی شده توسط بانک مرکزی بوده است.

رجوع به ارقام رشد نقدینگی طی سال‌های 1398 الی 1400 و مقایسه آن با ارقام رشد نقدینگی طی سال‌های 1401 و 1402 می‌تواند معیار مناسبی برای قضاوت در خصوص مدیریت کل‌های پولی در دوران تصدی آقای همتی در بانک مرکزی و دوره کنونی باشد.

بدون تردید، روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت ارقام بی‌سابقه این متغیر در پایان سال 1399 و نیمه اول سال 1400 مساله‌ای بس نگران‌کننده بود که تداوم آن می‌توانست اقتصاد کشور را با معضلات و مخاطرات گوناگونی مواجه سازد و ضمن افزایش نااطمینانی‌ها در تصمیمات خرد فعالان اقتصادی کشور، آثار مخربی بر متغیر‌های کلان اقتصای به وجود آورد.

حال که حدود 2 سال از آن مقطع نگران‌کننده گذشته است، متغیر‌های پولی کشور در وضعیت نسبتاً پایداری قرار گرفته‌اند و آمار‌ها حاکی از تحقق اهداف بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و قرار گرفتن در محدوده‌های تعیین شده دارد.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار