موافقت اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه از جمله واردات الماس از این کشور و افزایش سقف قیمت نفت برای صادرات این کشور موافقت کرده است.

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، اتحادیه اروپا با تحریم های جدید علیه روسیه موافقت کرده است که بر اساس آن الماس های امپراتوری پوتین دیگر اجازه ورود به اتحادیه اروپا را ندارند.

به این ترتیب کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع کردند. شورای کشورهای عضو این اتحادیه روز دوشنبه در بروکسل اعلام کرد، این تحریم ها شامل ممنوعیت واردات الماس روسیه نیز می شود. این ممنوعیت از اول ژانویه 2024 اعمال خواهد شد و شامل الماس و جواهرات الماس وارداتی مستقیم از روسیه می شود. این تحریم ها بعداً برای الماس‌های روسی که در کشورهای ثالث فرآوری شده‌اند نیز اعمال خواهد شد.

این بسته اقدامات همچنین شامل افزایش سقف قیمتی برای صادرات نفت روسیه به کشورهای ثالث است که اخیراً به ندرت مؤثر بوده است. علاوه بر این، محدودیت های تجاری و اقدامات تنبیهی برای کالاهای مختلف در نظر گرفته شده است. این موارد همچنین بر افراد و سازمان‌های حامی جنگ روسیه، از جمله کشورهایی که با باتری‌های لیتیومی، ترموستات‌ها و برخی مواد شیمیایی به مسکو کمک می کنند نیز تاثیر می گذارد.

برخلاف انگلیس، اتحادیه اروپا هنوز ممنوعیتی برای واردات الماس از روسیه صادر نکرده بود که عمدتاً این مسئله به دلیل مقاومت بلژیک بود. شهر بندری فلاندرز آنتورپ در این کشور یکی از مهم ترین مراکز الماس جهان از قرن شانزدهم بوده است. روسیه نیز به نوبه خود بزرگترین تولید کننده الماس خام در جهان است.

علاوه بر اقدامات تنبیهی اقتصادی، اتحادیه اروپا قصد دارد بیش از 100 فرد و سازمان را که از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت می کنند، تحریم کند. این افراد دیگر نمی توانند دارایی در اتحادیه اروپا داشته باشند و دیگر اجازه ورود به اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. گفته می شود که افراد مربوطه از بخش های نظامی، دفاعی و فناوری اطلاعات روسیه هستند.

آخرین بسته تحریمی تصویب شده علیه روسیه در ماه ژوئن به اجرا درآمد و شامل ابزاری برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌هایی بود که قبلاً اعمال شده است. ممنوعیت های گسترده واردات نفت خام، زغال سنگ، فولاد، طلا و کالاهای لوکس و همچنین اقدامات تنبیهی علیه بانک ها و موسسات مالی علیه روسیه هم قبلا اعمال شده بود.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار