مقاومت تأمین اجتماعی برای بیمه رانندگان جدید‌ حمل بار

مدیر دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در مقابل بیمه رانندگان جدید‌ حمل بار بخش باری کشور مقاومت بالایی دارد و در صورت شروع بیمه فردی باید فرد دیگری از لیست خارج شود.

به گزارش ذاکرنیوز، مهرداد حمداللهی در مراسم تجلیل از راهداران نمونه استان که امروز در اداره کل راهداری استان برگزار شد با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر حمل و نقل بار و مسافر، ترانزیت و پایانه‌های مرزی از استان‌های مهم کشور است، اظهار داشت: جابه‌جایی بیش از 10 میلیون تن کالا از استان کرمانشاه نشان‌دهنده اهمیت بخش بار استان است.

وی با اشاره به قیمت‌های عجیب اتوبوس و کامیون در کشور عنوان کرد: به دنبال این هستیم که سرمایه‌گذاری در این بخش اقتصادی‌تر شود که البته بخشی از آن در حیطه اختیارات سازمان است.

حمداللهی با اشاره به صدور مجوز برای هشت شرکت بزرگ مقیاس هوشمند گفت: مقرر شده استان‌ها به تخلفات شرکت‌های برگ مقیاس رسیدگی کرده و بدون اغماض با آن‌ها برخورد کنند.

مدیر دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه هوشمندسازی، پایانه‌های مجازی و بازارچه‌های الکترونیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: این سامانه‌های هوشمند در ایام اربعین بسیار کمک‌کننده بود و این اقدام در زمینه باری نیز در حال انجام است و از فعالیت رانندگان بدون بارنامه جلوگیری می‌کند.

حمداللهی با اشاره به اینکه در زمینه توزیع روغن و لوازم یدکی ناوگان رایزنی‌هایی با وزارت صمت انجام شده است عنوان کرد: در چند ماه اخیر توزیع روغن در پایانه‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی یارانه بیمه رانندگان جدید‌ حمل بار را متوقف کرده است و از سال 94 دولت این یارانه را به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده است، گفت: تأمین اجتماعی در این زمینه بسیار مقاومت می‌کند و در مردادماه امسال شرایط یارانه تأمین اجتماعی مصوب شد، اما یکی از شروط این است که چنانچه راننده‌ جدید‌ حمل بار بخواهد بیمه شود باید راننده‌ دیگری از لیست خارج شده باشد.

مدیر دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد یارانه بیمه تأمین اجتماعی براساس دهک‌بندی پرداخت می‌شود و آخرین لیست نیز تحویل شده است.

وی با بیان اینکه میزان سوخت پایه در یک سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است و این کاهش برای برخی گروه‌ها بین 80 تا 85 درصد بوده است عنوان کرد: از طرفی سهمیه ناوگان نوشماره نیز بسیار محدود بود که با پیگیری‌ها به سه برابر سهمیه پایه رسید که البته باز هم پاسخگو نبود.

حمداللهی با اشاره به اینکه در نهایت ماه گذشته سهمیه پایه سوخت به آذرماه سال گذشته رسید و دو برابر شد گفت: در یک سال گذشته موضوع اسناد جعلی بسیار قابل توجه شده است و در شورای امنیت ملی نیز مطرح شد که کالاهای قاچاق از این طریق جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه روزانه 105 میلیون لیتر گازوئیل در کشور توزیع می‌شود افزود: از این میزان حدود چهار تا پنج میلیون لیتر آن در بخش حمل و نقل و مابقی در نیروگاه‌ها و بخش کشاورزی مصرف می‌شود و از این میزان حدود 75 درصد مربوط به حمل و نقل جاده‌ای است و در واقع سهم بخش باری از گازوئیل حدود 35 درصد است.

حمداللهی عنوان کرد: به خاطر سوءاستفاده برخی از سهمیه و استفاده از بارنامه جعلی مشکلاتی در زمینه سهمیه سوخت ایجاد شده است و اخیرا بررسی شده و متوجه شدیم بخشی از این بارنامه‌های جعلی جنبه سوءاستفاده دارد و بخش دیگر نیز مربوط به رانندگانی است که با کمبود سوخت مواجه می‌شوند و برای تأمین سوخت مجبور به تهیه بارنامه جعلی می‌شوند.

مدیر دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه 625 هزار راننده در کشور وجود دارد که 520 هزار مورد مربوط به حوزه حمل و نقل کالا هستند گفت: پیشنهاد داده شده که سوخت آزاد به کارت ماشین تزریق شود و در این صورت کنترل نیز راحت‌تر می‌شود.

حمداللهی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر بسیار تلاش شد که بخش حمل و نقل را نیز درگیر کنند که خوشبختانه با هوشیاری رانندگان عملی نشد و در راستای صیانت از نظام و مردم حرکت کردند، افزود: در استان فارس سنگ‌پراکنی به سمت کامیون‌داران گزارش شد که عاملان در کمتر از یک ساعت دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت آنلاین کرایه پیگیری‌های زیادی انجام شد، بیان کرد: دو شرکت عمده دولتی در زمینه کالاهای اساسی وجود دارند که در چند ماه گذشته کرایه‌ها عقب افتاد، اما در ماه گذشته 400 میلیارد تومان و در هفته گذشته نیز 100 میلیارد تومان پرداخت شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار