به گزارش ذاکرنیوز، عطاء اله اکبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: کارگاههای راه سازی این استان برای بهره برداری از بیش از ۶۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان اسفندماه جاری با وجود بدهی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومانی به صورت شبانه روزی درحال فعالیت هستند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت بزرگراهها علاوه بر افزایش ایمنی سفر سبب توسعه فعالیت تجاری و ترانزیتی میشود و زمینه را برای رونق فعالیتهای اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر حوزههای اقتصادی فراهم میسازد این اداره کل با بکارگیری تمام ظرفیتهای ملی و استانی تلاش دارد در صورت تخصیص به موقع اعتبارات شبکه بزرگراهی استان تا حدود سه سال آینده تکمیل کند.
وی با بیان اینکه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان باید مؤلفهها و عواملی که باعث بهبود زیر ساختهای راهسازی میشود را مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: با توجه به قطب اقتصادی بودن این استانها و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب و نقش عمده درآمد جنوب شرق از این استان، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است بنابراین تکمیل هر چه سریعتر باند دوم در این منطقه میتواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی ازتصادفات جاده و صرفه جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این راستا به منظور تسریع در ساخت بزرگراه در این استان ضروری است اقداماتی نظیر جایگزین کردن تأمین و پرداخت اعتبارات نقدی بجای اعتبار تهاترنفت، ابلاغ و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات پیوست قانون متوازن و هدفمندی، تخصیص اعتبارات از محل تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق برای پروژههای نظیر قطعه ۲ بزرگراه زاهدان- بیرجند و کمربندی غربی زاهدان مورد توجه قرار گیرد.
اکبری بر افزایش مبلغ پیش بینی شده برای هر پروژه راهسازی با توجه به افزایش تورم و پایین بودن مبلغ اولیه تعیین شده و ابلاغ قیر مورد نیاز پروژهها در یک با دو مرحله بطور کامل به این اداره کل برای تسریع در پیشبرد و بهره برداری از پروژههای بزرگراهی این استان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان امکان پذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب کامل شود، خاطر نشان کرد: راههای استان توجه ویژهای را میطلبد و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و کمک به توسعه استان، تبدیل و ارتقا محورهای موجود از راههای اصلی به بزرگراهی را بعنوان یکی از اولویتهای کاری قرار داده است.