به گزارش ذاکرنیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حملونقل سازمان راهداری اظهار کرد: طرح ویژه تامین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با محوریت اداره کل راهداری استان تهران از امروز 12 خرداد ماه آغاز و تا روز دوشنبه مورخ 15 خرداد ماه به مدت 4 روز اجرایی و عملیاتی شده است.
وی افزود: در این طرح نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی شرکتها با رویکرد ارتقا سطح ایمنی سفرها، آماده و عملیاتی نگهداشتن تجهیزات حمل ونقل هوشمند از قبیل ترددشمارها، دوربینهای نظارت تصویری، دوربینهای کنترل سرعت، تابلوهای پیام متغیر و ... بازدید و کنترل آنها به منظور کالیبره شدن تجهیزات و ثبت اطلاعات صحیح در زمان اجرای طرح با همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مرکز مدیریت راههای کشور ، تأکید شده است.
وی با اشاره به هماهنگی لازم با پلیس راه، اوراژانس، و هلال احمر، گفت:هماهنگی های لازم با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای تامین کافی و مناسب عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی استان، تعیین جایگاههای منتخب یا سیار برای عرضه سوخت به ناوگان مسافری با هدف ارائه خدمات سریع و در دسترس به ناوگان حامل زائران و... انجام شده است.
وی بیان کرد: آمادگی و تجهیز راهدارخانه سطح استان تهران در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی، همچنین بکارگیری قوا و تجهیزات عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین محترم در محورهای مواصلاتی، استفاده از مینی بوس ،میدل باس ، سواری کرایه در مسیرهای کوتاه درون استانی و بین استانی با مسافت کم بر اساس دستور العمل های مربوطه به منظور ایجاد امکان بکارگیری بیشتر از ظرفیت ناوگان اتوبوسی در مسیرهای بلند بین استانی.از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران برای هر چه بهتر انجام شدن مراسم است.
معاون حملونقل سازمان راهداری اضافه کرد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای البرز، قم ، قزوین ، مرکزی و سمنان به عنوان استان های معین هستند.
شهرکی مسیرهای ارتباطی زائران جهت دریافت اطلاعات و انعکاس شکایات را به شرح ذیل اعلام کرد؛
- اطلاع رسانی آخرین وضعیت جوی/ترافیکی از طریق سامانه تلفن گویای 141 و همچنین ارتباط با کارشناسان مرکز مدیریت راهها.
- اطلاع رسانی مسیر و مسافت به مردم از طریق سامانه پیامکی 1000141.
- دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی 2000141.
- رسیدگی به شکایات مسافرین از طریق دفاتر نمایندگی سازمان مستقر در پایانه های مسافری.
- ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی سایت www.141.ir و اپلیکیشن 141جهت مشاهده کاربران.
- ثبت و پیگیری شکایات از طریق سایت www.141.ir.
- ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق پیام رسان ها در کانال های 141 در شبکه های اجتماعی به کاربران.
- اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی از طریق مرکزمدیریت راه و تابلوهای پیام متغیر منصوبه و فعال در مسیر.
- انتشار اطلاعیه های مرکز مدیریت راهها ازطریق رسانه ملی و پایگاههای خبری.