طالبان: برخی مقامات را از لیست سیاه سازمان ملل خارج کرده‌ایم

مقامات وزارت خارجه حکومت طالبان اعلام کردند اسامی برخی از مقامات هیئت حاکمه افغانستان را از لیست سیاه سازمان ملل خارج کرده‌اند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات وزارت خارجه طالبان در یک نشست خبری اعلام کردند طی یک سال گذشته، پیشرفت چشم‌گیری در راستای رفع تحریم‌ها و حذف اسامی مقام‌های طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد داشته‌اند.

مقامات در این نشست تعداد و اسامی افراد حذف شده از فهرست سیاه سازمان ملل را اعلام نکردند.

بر اساس گزارش تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل، 61 عضو طالبان تحت تحریم قرار دارند که از این میان 35 نفر آنها از اعضای کابینه و سران هیئت حاکمه هستند.

مقامات وزارت خارجه طالبان افزودند طی یک سال گذشته ده‌ها دیپلمات را به کشورهای مالزی، ترکیه، پاکستان، ایران، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، چین، قطر و امارات معرفی کرده و پذیرفته شده‌اند.

به گفته طالبان، در یک سال گذشته مقام‌های هیئت حاکمه 46 سفر به کشورهای مختلف داشته‌اند و در نشست‌هایی در قطر، ترکیه، پاکستان و ایران شرکت کرده‌اند.

انتشار اسامی مقامات تحریم شده طالبان توسط سازمان مللطالبان: تحریم‌ها مانع تعامل با جامعه جهانی است

به گفته این مقامات، هیئت حاکمه افغانستان در 19 نمایندگی سیاسی و کنسولی افغانستان خدمات کنسولی ارائه می‌کند و در 26 نمایندگی سیاسی و کنسولی افغانستان نیز سیستم واحد و مرکزی صدور ویزا ایجاد کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار