به گزارش ذاکرنیوز، یوسف اسماعیل زاده امروز در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت:در حوزه خانواده باشگاههای مخاطب محور ایجاد شد و ماموریت آن این بود که برای اقشار مختلف خانواده از زوجهای جوان تا افراد سالمند برنامههایی تدوین شود و از جمله این باشگاهها "کهکشان کودکی" ویژه کودکان 2تا 6 سال، "جام" ویژه کودکان 7 تا 9 سال، "ملکه" ویژه دختران9 تا 12سال و "سراج" ویژه پسران9 تا 12سال است.
وی افزود: باشگاه مانا ویژه نوجوانان 112 تا 15سال و باشگاه رایانو ویژه نوجوانان 15تا 18 سال بخشی از باشگاههایی هستند که در حوزه معاونت فرهنگی و هنری وجود دارد.
جلب مشارکت بیش از 2500تشکل
اسماعیلزاده با بیان این مطلب که بیش از 2500تشکل در دو برنامه مناسبتی شمس و حسینیهای به وسعت شهر مشارکت داشتند ادامه داد: برنامههای ماه امت و اتوبوس بازی، برپایی خیابانهای مهدوی با تاکید بر حوزه پیرامونی، حضور قاری مصری، برپایی نمایشگاههای قرآنی از جمله برنامههای ویژه در زمینه محله محوری در سطح شهر مشهد بود؛ همچنین پروژه بهبود مساجد در دست اقدام است و بیشترین آن نیز در منطقههای 4 و7 خواهد بود و در نمایشگاه شمس یکهزار و 264 تشکل و در حسینیه شهر یکهزار و 350تشکل شرکت کردند.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: در بحث نشاط شهروندی در کلیه مناسبتهای ملی و مذهبی و نورافشانی،بیش از 5هزار پاتوق سرود ملی و مذهبی برگزار شد.همچنین بهار مهدویت با محوریت مناطق، جشن روزه اولی ها و سرود سلام فرمانده از دیگر اقدامات انجام شده بود.
اسماعیل زاده با اشاره به برگزاری جشن ایراندخت، چاپ کتاب "دختران شهید میشوند"، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان موفق و اجتماع زنان مشهدی در روز ولادت حضرت معصومه(ع) افزود: مدیریت مراکز فرهنگی به مناطق واگذار شد و فضا آرایی شهری توسط مناطق در حال انجام است و در سال 1401هیچ اقدام ستادی در فضاآرایی شهری انجام نشد به همین منظور هزار و 500 کیلومتر مربع ریسه و پرچم از معابر شهری به این موضوع اختصاص یافت.
اجرای 1300 رویداد فرهنگی در شهر
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت:روز ملی مشهد نیز در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و هنوز در مناسبتهای فرهنگی کشور تصویب نشده است. ایام رویداد بینالمللی مشهد از عید فطر تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.
وی تاکید کرد: 1300رویداد در مناطق مختلف برگزار شد که از جمله آن میتوان به پویش مشهد مهربان اشاره کرد؛ در حوزه اخلاق اجتماعی نیاز به سیاست مشخصی داشتیم و فاز ششم خط عابر خط زندگی در دستور کار قرار گرفت همچنین چاپ نشریه شهرآرا مترو و توسعه آن نیز در دستور کار قرار دارد و آموزش داوطلبان آتش نشانی، آموزش ترافیک به 6هزار کودک، آموزش به 8هزار راننده اتوبوس و تاکسی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
اسماعیل زاده تصریح کرد:در بخش سیما و منظر شهری توجه به یادمانهای دائم و موقت از موضوعات اساسی است و در این زمینه تغییر رویکرد داشتیم. یادمان دائم اژدهای کشف رود و مرغ ملکوت نیز با همین سیاست احداث شده است.
آموزش 41هزار شهروند در دورههای آموزش شهروندی
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت:12هزار متر دیوارنگاری در شهرشاهد هستیم که این اقدامات در ایام استقبال از بهار به صورت ویژه انجام شد و سال گذشته 306هزار مترمربع فضاآرایی شهری مناسبتی انجام شده است.
وی اذعان کرد: یکی از اقدامات متفاوت در فضای شهر مشهد، جشنواره فراخوان روشنایی شهر است که هر دوره تعدادی از تصاویر شهدا منتخب میشوند و نقاشی دیواری بر اساس تصویر آنها انجام میشود.
اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات متمایز برنامه شوق پرواز در راستای آشنایی نوجوانان با دستاوردهای نظام در پایگاه چهارم شکاری بود. همچنین در بخش کتاب و کتابخوانی هشت هزار کتاب به نوجوانان امانت داده شد و در بخش آموزش شهروندی 41هزار نفر در دوره های آموزش شهروندی سال گذشته شرکت کردند.