به گزارش ذاکرنیوز، آیتالله سید احمد علمالهدی ظهر امروز در خطبههای نمازجمعه این هفته ۱۹ اسفند ماه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ولادت حجت بن الحسن (ع) و روز نیمه شعبان، اظهار کرد: انچه در اندیشه مهدویت و در وابستگی به ساحت ولایتمدار حضرت بقیه الله برای ما حائز اهمیت هست، مسئله انتظار فرج است.
وی با بیان اینکه انتظار حقیقتی در باطن انسان است که از امید آغاز میشود و مولد امید نیز هست، ادامه داد: ما چون امید داریم که خداوند متعال فرج صاحب ما را برساند، برحسب این امید انتظار داریم و انتظار ما نیز مولد امید هست.
نشاط در زندگی وابسته به امید است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امید داریم اصلاح و مدیریت واحد جهانی به دست توانای او در کره زمین برقرار شود پس انتظار برخاسته از امید و مولد امید هست، همه زندگی ما به امید بستگی دارد و نشاط زندگی کردن ما نیز وابسته به این هست که چقدر در زندگی امیدوار باشیم.
وی افزود: برخی عرفا در قالب غزلی امید را تصویر کردند و گفتند برای یک عاشق دلداده که در هجران معشوق به سر میبرد، امید وصال از خود وصال لذت بخشتر است؛ انتظار فرج برای ما مولد امید هست که امیدوار باشیم و انچه دشمنان ما از آن رنج میبرند، امید ما هست.
آیتالله علمالهدی گفت: دشمن به دنبال این هستند که امید را براندازی کند و امید به ناامیدی بدل شود، اگر امید به ناامیدی تبدیل شد، دیگر نشاطی باقی نمیماند.
وحشت دنیا از اندیشه امیدبخش مهدویت
وی به جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور اشاره و تصریح کرد: اگر به این نظام که نظام ولایی است و در رأس آن حجت امام زمان قرار دارد، ناامید شدیم، به نظام معصوم نیز ناامید میشویم؛ دنیا از اندیشه مهدویت وحشت دارد که بزرگترین مانع جهانخواری او است، اگر بتواند ما را ناامید کند، وحشت دنیا تمام میشود.
امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر اینکه همه مسائلی که دشمن برای ما پیش میآورد برای ناامیدی ما هست، خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی که در حوزههای اقتصادی، نظامی، سیاسی و روانی ایجاد کرد، همه برای این است که ما را ناامید کند؛ ببینید دشمن تا کجا در ناامیدسازی ما ایستاده که به جان بچههای معصوم ما افتاده و به دخترهای معصوم و بیگناه دبستانی هم رحم نمیکند.
دشمن امنیت کشور را هدف گرفته است
وی با بیان اینکه میخواهند با هراس مسمومیتسازی، نه تنها آنان را بترساند بلکه حس امنیت را از مردم ما بگیرد، ابراز کرد: امتیاز کشور ما در دنیا و کشورهای همسایه، «امنیت» است، مردم احساس امنیت میکنند، حس امنیتی که مردم در این کشور دارند، در کشورهای همسایه وجود ندارد، از این رو دشمن امنیت کشور را هدف گرفته است.
آیتالله علمالهدی خاطرنشان کرد: در غائله مسمومسازی بچهها در مدرسهها، یک مورد تلفات جانی نداشتیم، بحث ناامنسازی نیست، بحث از بین بردن حس امنیت است یعنی این پدر و مادر برای بچه معصومشان حس امنیت نداشته باشند؛ اگر امنیت نشانه گرفته شد و مردم حس امنیت نداشتند، از نظام ناامید میشوند و میگویند نظام نمیتواند مشکلات ما را برطرف کند.
وی افزود: ما نباید از نظام ناامید بشویم، همه مشکلاتی که امروز در جامعه داریم چه مشکلات اقتصادی، چه فرهنگی و امنیتی، همه بحرانی است که دشمن به وجود میآورد و فتنه و توطئه دشمن است؛ مسئله ارز، کاهش ارزش پول ملی، گران فروشیها و نوسان قیمت کالا و ناامنسازی زندگی مردم، همه توطئه دشمن است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: وقتی دشمن توطئه میکند یک مصیبت برای ما ایجاد شود، این را نباید به حساب نظام بگذاریم و از نظام ناامید شویم؛ نظام در مدیریت جامعه ما در ۴۳ سالی که دشمنان جهانی به جان ما افتاده، به خوبی جامعه را اداره کرده است و خوشخبتانه در مدیریت نظام جای خلأ نداریم، دشمن بحران به وجود میآورد.
تغییر راهبرد دشمن به توطئه و فتنه
وی با بیان اینکه از بین بردن حس امنیت مردم با قرار دادن بچههای معصوم در معرض خطر، کار دشمن است، گفت: این کار مثل بمب انداختن دوران دفاع مقدس در شهرها است، آنها را کسی به حساب نظام نمیگذاشت، دشمن است، حمله کرده، بمب باران کرده و موشک میزند، الان به جای آن موشک، توطئه و فتنهای دارد، مشکل اقتصادی و امنیتی ایجاد میکند، ما نباید از نظام ناامید شویم.
آیتالله علمالهدی افزود: به هر مقدار به این نظام امید داشته باشیم، به حکومت وجود مقدس بقیه الله و نظام معصومی که میخواهد آینده جهان را اداره کند نیز امیدوار خواهیم بود؛ دشمن نیز میخواهد همین امید را از ما بگیرد، اگر مردم ناامید شدند، فعالیتهای مسئولین به چشمشان نمیآید، برکات نظام به چشمشان نمیآید و حتی ذلت و فلاکت دشمن نیز به چشمشان نمیآید.
وی به شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی نیز اشاره و ابراز کرد: به فرموده رهبر حزبالله لبنان، اسرائیل به نقطه صفر رسیده یعنی جایی که دارد متلاشی میشود، سابقه ندارد ارتش اسرائیل که مسلمانان را میکشت و فلسطینیان را از بین میبرد، خودش برخلاف حکومت اسرائیل قیام کند، به اینجا رسیده است که ارتش بر خلاف حکومت خود حرکت میکند.