به گزارش ذاکرنیوز، مرکز پژوهشی بتا (بررسی و تحلیل اطلاعات و داده ها) در پژوهش اخیر خود، مورد توجه ترین اماکن گردشگری ایران را در نوروز 1401 در شبکه های اجتماعی مجازی بررسی و اعلام کرده است.
در این پژوهش تنها اماکن تاریخی، مذهبی، آرامگاه مشاهیر و اماکن سیاحتی مورد بررسی قرار گرفته و جاذبه های گردشگری طبیعی در نظر گرفته نشده است.
همچنین توییتر، اینستاگرام و تلگرام سه شبکه اجتماعی در فضای مجازی هستند که میزان تولید محتوا درباره اماکن تاریخی، مذهبی، آرامگاه مشاهیر و اماکن سیاحتی کشورمان در ایام نوروز 1401 در آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
در این بین در شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از حرم مطهر امام رضا(ع)، تخت جمشید و میدان نقش جهان، بیستون چهارمین مکان دیدنی برای کاربران اینستاگرام در ایام نوروز بوده است.
در شبکه اجتماعی تلگرام هم پس از تخت جمشید، برج میلاد، حافظیه شیراز و حرم مطهر حضرت معصومه(ص)، بیستون در رتبه پنجم تولید محتوا از سوی کاربران در این شبکه قرار گرفته است.
اما در شبکه اجتماعی توییتر هیچ نامی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه به چشم نمی خورد و کاربران در این شبکه اجتماعی تولید محتوای چندانی درخصوص جاذبه های استان ما نداشته اند.
در این پژوهش نام 20 مکان دیدنی اول کشور برای کاربران در این سه شبکه اجتماعی مجازی که در ایام نوروز بیشترین تولید محتوا درباره آنها شده، اعلام شده است، اما بجز نام بیستون، نام دیگر جاذبه های گردشگری کرمانشاه در بین آنها دیده نمی شود.
به گفته مسئولان میراث فرهنگی استان کرمانشاه، در نوروز امسال دو میلیون و 675 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند که سهم مجموعه جهانی بیستون از این تعداد 55 هزار و 657 نفر بود.
انتهای پیام