بلومبرگ: 46 کشتی در آستانه ورود به دریای سرخ تغییر مسیر دادند

به دنبال عملیات دریایی ارتش یمن علیه کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی در دریای سرخ، بلومبرگ گزارش داد که 46 کشتی در آستانه ورود به دریای سرخ تغییر مسیر دادند.

به گزارش ذاکرنیوز ، شبکه خبری بلومبرگ امروز دوشنبه با استناد به داده‌های یک شرکت که ردیابی کشتی‌ها را انجام می‌دهد، گزارش داد که 46 کشتی به جای انتخاب دریای سرخ برای رسیدن به مقصد، دماغه امید نیک (در جنوب آفریقا) را دور زدند تا به مقصد خود برسند.

این اتفاق‌ها درحالی می‌افتد که ارتش یمن با هدف پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، کشتی‌های عبوری از دریای سرخ به سمت سرزمین‌های اشغالی را توقیف می‌کند.

 شرکت نفتی بریتیش پترولیوم هم در پی هشدارهای شدید ارتش یمن درباره عملیات علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل عبور تمامی تانکر‌های نفت‌کش خود در دریای سرخ را موقتا به حالت تعلیق درآورد. 

شبکه خبری بلومبرگ با استناد به بیانیه‌ای از بریتیش پترولیوم روز دوشنبه گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از داد این شرکت نفت و گاز بریتانیایی سفرها از طریق دریای سرخ را «موقتاً متوقف» کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «با توجه به وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی برای کشتیرانی در دریای سرخ، بریتیش پترولیوم تصمیم گرفته تمامی سفرها از طریق دریای سرخ را متوقف کند.»


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار