بسته اقدام علیه فعالیت‌های اطلاعاتی روسیه در دستورکار لندن

انگلیس ضمن اعلام اخراج یک وابسته نظامی روسیه از این کشور به اتهام اقدامات خرابکارانه این اقدام را بخشی از یک بسته بزرگ از اقدامات برای تشدید دفاع در برابر فعالیت های مخرب مشکوک روسیه در بریتانیا و اروپا دانست.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، بریتانیا از اخراج یک وابسته نظامی روسیه از کشورش خبر داد. دولت بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام بخشی از یک بسته بزرگ از اقدامات برای تشدید دفاع در برابر فعالیت های مخرب مشکوک روسیه در بریتانیا و اروپا است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام لندن گفت: روسیه به اقدامات انگلیس پاسخ مناسب خواهد داد.

به گفته وزارت کشور انگلیس بسته مربوطه برای مبارزه و خنثی کردن عملیات اطلاعاتی روسیه در بریتانیا راه اندازی می شود. علاوه بر اخراج وابسته نظامی روسیه که دولت بریتانیا در بیانیه خود او را "افسر اطلاعات نظامی اعلام نشده" توصیف می کند، اقدامات دیگری نیز اتخاذ شده است.

بر این اساس چندین مورد از مستغلات روسی، مانند سیکوکس هیث و یک ملک در ساسکس، قرار است از وضعیت دیپلماتیک خود محروم شوند. دلیل ارائه شده توسط دولت بریتانیا این فرض است که این اموال برای اهداف اطلاعاتی استفاده شده است.

لندن همچنین قصد دارد محدودیت‌های جدیدی را برای ویزای دیپلماتیک روسیه اعمال کند، از جمله محدود کردن مدت زمانی که دیپلمات‌های روسی می‌توانند در بریتانیا بگذرانند.

جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس در سخنرانی خود در پارلمان گفت که بریتانیا در حال حاضر یک محیط عملیاتی بسیار چالش برانگیز برای سرویس های اطلاعاتی روسیه است. به گفته وی این اقدامات همچنین به "تقویت انعطاف پذیری ما در برابر تهدید روسیه" کمک می کند.

از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین، بریتانیا چندین موج تحریم را علیه شرکت ها و افراد روسی اعمال کرده است. این مقام انگلیسی گفت که دولت از حمایت خود از کی یف دست بر نمی دارد.

هفته گذشته، چندین کشور ناتو نسبت به حملات اخیر سایبری و اطلاعاتی که به روسیه نسبت دادند ابراز نگرانی کردند. از جمله حوادثی در آلمان، لهستان و انگلیس رخ داد. در ماه آوریل، یک مرد بریتانیایی متهم به فعالیت های دولتی خصمانه شد که به نفع روسیه بود. وی از جمله متهم به استخدام افرادی برای حمله به یک ملک تجاری در لندن مرتبط با اوکراین است.

کرملین این اتهامات بریتانیا را رد کرد. "ماریا زاخارووا" گفت که ادعاهای بریتانیا در مورد دخالت روسیه در حمله مخربانه پوچ و بخشی از یک جنگ اطلاعاتی است.

این وزیر انگلیسی فرض می‌کند که اقدامات اخیر بریتانیا به احتمال زیاد باعث ایجاد «اتهام روس‌هراسی، تئوری‌های توطئه و هیستری از سوی دولت روسیه» می‌شود. به گفته وی با این حال، دولت بریتانیا را نمی توان به عنوان یک احمق پذیرفت.

وی تاکید کرد: پاسخ ما محکم و سخت خواهد بود. پیام ما به روسیه روشن است: این جنگ غیرقانونی را متوقف کنید، نیروهای خود را از اوکراین خارج کنید، این فعالیت های شیطانی را متوقف کنید.

هک شدن اطلاعات پرسنل وزارت دفاع انگلیسافزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار