بازداشت 2 مسئول پاکستانی داعش در افغانستان

یک رسانه نزدیک به طالبان از بازداشت دو مسئول پاکستانی داعش در افغانستان خبر داد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، درپی بیانیه وزارت دفاع طالبان مبنی بر اینکه داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود، «المرصاد» رسانه نزدیک به طالبان ویدئویی از اعتراف دو تبعه پاکستانی عضو داعش که در افغانستان بازداشت شده‌اند را منتشر کرد.

بر اساس ویدئوی منتشر شده، یکی از افراد بازداشت شده مسئول جذب کمک‌های مالی و نیروی انسانی برای داعش خراسان است و دیگری نیز برای این گروه تروریستی فعالیت تبلیغاتی می‌کرد.

المرصاد افزود: داعشی اسیر شده به نام «عنایت‌الله» می‌گوید به همراه «عبدالمالک» مدیر مالی داعش خراسان با برخی دیگر از مقامات فعال در ارتباط بوده و از طریق تلگرام اتباع اروپا را به صفوف داعش جذب می‌کرد.

در ادامه ویدئوی منتشر شده، یکی دیگر از اعضای داعش به نام «امیرخان» که خود را اصالتاً اهل کراچی معرفی می‌کند، می‌گوید او نیز در پاکستان، جایی که دعوت به صفوف داعش جریان دارد، به عضویت این گروه تروریستی درآمده است.

طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شودپاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بودپاکستان روابط با افغانستان را قطع کرده است؟

پیش از این «عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان گفته بود: مواردی وجود دارد که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

خوارزمی این سخنان را در پی اظهارات سخنگوی ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، مطرح کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار