به گزارش ذاکرنیوز ، روزنامه گاردین با استناد به دادههای سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس (CAA) گزارش داد که بیش از 35000 پرواز تجاری از سال 2019 در بریتانیا تقریباً خالی بوده است.
گزارشها همچنین حاکی است که در طول این مدت، 5000 پرواز مسافربری کاملاً خالی نیز به انگلیس وارد و از این کشور خارج شدند.
خطوط هوایی معمولاً پروازهای خالی را انجام می دهند تا حق استفاده از ظرفیت برخاست و فرود برنامه ریزی شده خود را در فرودگاهها حفظ کنند.
در شرایط عادی، مقررات اتحادیه اروپا شرکتهای هواپیمایی را ملزم میکند تا 80 درصد از این ظرفیت خود را استفاده کنند.
در اوج همه گیری بیماری کووید-19، این دستورالعمل به حالت تعلیق درآمد اما سپس در سطح 50 درصد مجدداً اعمال شد.
در دسامبر گذشته، کمیسیون اروپا اعلام کرد که آستانه 50 درصدی فعلی برای فصل پروازهای آوریل تا نوامبر امسال به 64 درصد افزایش خواهد یافت.
فعالان محیط زیست از آمار جدید پروازهای بدون مسافر ابراز خشم کردهاند و خواستار مالیات بر سوخت جت شدند. آنها همچنین طرحهای توسعه فرودگاه را زیر سوال بردند.
آلته وارینگتون، در موسسه خیریه آب و هوای پاسیبل، در این باره گفت: آمار تکاندهنده جدید در مورد پروازهای ارواح (بدون مسافر) نمونه دیگری از این واقعیت است که نمیتوان به صنعت هوانوردی برای مقابله با بحران آب و هوا در مسیر انتشار گازهای گلخانهای اعتماد کرد.
آنا هیوز، از گروه کمپین Flight Free UK، در این باره به رسانه ها گفت: پرواز دهها هزار هواپیمای خالی یا تقریباً خالی در طول بحران آب و هوایی، هدر دادن هنگفت پول و انتشار غیر ضروری گازهای گلخانهای است. این کار باعث تمسخر تلاش مردم برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای خود میشود.