کتاب «مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ»منتشر شد

زنجان-کتاب «مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ» به عنوان سی و دومین اثر دکتر حمید صنعت جو منتشر شد.

 به گزارش ذاکرنیوز ، کتاب «مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ» سی و دومین اثر دکتر حمید صنعت جو از اساتید دانشگاه پیام نور استان زنجان و یکی از متفکران و نظریه پردازان جامعه شناسی منتشر شد.


در مقدمه آخرین اثر حمید صنعت جو آمده است: کتاب پیش رو مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ است، مخاطبانی که وجود آنها در هر کشوری از تعداد انگشتان یک دست به هیچ روی تجاوز نکرده و در واقع آنها از اندیشمندان و متفکران دوره و زمانه خویش به شمار می‌روند لذا نظرات آنان همواره به رشد و شکوفایی و بالندگی جامعه شناسی کشورشان بسیار کمک نموده و در یک کلمه، آن را همواره در سطح جهان مطرح می‌سازند.


در بخش دیگری از این نوشتار تاکید شده که درست است که آثار جامعه شناسان بزرگ مخاطبان بسیاری داشته و دارد و بسیاری از جامعه شناسان در سراسر جهان و در کشورهای مختلف به کتاب‌های این بزرگان مراجعه کرده و آنها را مورد مطالعه جدی قرار می‌دهند ولی همه آن مخاطبان در یک سطح و مرتبت قرار نداشته و پاره‌ای از آنها دقیقاً از مخاطبان اصلی و واقعی این جامعه شناسان بزرگ به شمار می‌روند.


علاقه مندان به مباحث جامعه شناسی باید بدانند که کتاب “مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ” از سه فصل مستقل و مرتبط به هم و نیز سه ضمیمه تشکیل شده است که در فصل نخست به نگرش حاکم به جامعه شناسان بزرگ در دهه‌های گذشته پرداخته شده، فصل دوم به بیان ویژگی‌ها و خصایص مخاطبان واقعی و مخاطبان غیر واقعی اختصاص داده شده و وجه افتراق آن دو را در ایران باز نموده شده است و در فصل سوم هم چگونگی خوانش آثار جامعه شناسان بزرگ از سوی مخاطبان واقعی به طور دقیق توضیح داده شده است.


شایان ذکر است این کتاب در ۷۶ صفحه قطع رقعی توسط انتشارات جامعه شناسان در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان حوزه جامعه شناسی سراسر کشور قرار گرفته است.


گفتنی است از این پژوهشگر و نظریه پرداز پیام نوری کتب همچون نگاهی به جامعه شناسی سینما، درآمدی بر جامعه شناسی فیلم‌های هنری، مفهوم عدالت اجتماعی نزد استاد مطهری و دکتر شریعتی، سینما و علایق سینماگران، نظری و گذری بر جامعه شناسی ادبیات، جامعه شناسان ایرانی و تفکر جامعه شناختی، پرسش و پاسخ پیرامون جامعه شناسی بومی، ویژگی‌های مشترک سینماگران بزرگ، امیل دورکیم متفکری همچنان تأثیرگذار، ژرژ گرویچ متفکری ناکام در جامعه شناسی، ظهور نویسندگان بزرگ از دیدگاه جامعه شناسی، مارلون براندو بازیگر بازیگران، جامعه شناسی سینمایی دینی، جامعه شناسی ادبیات دینی، آلفرد هیچکاک کارگردان کارگردانان، چرا آرا و نظرهای جامعه شناسان غربی را باید بخوانیم؟ و غیره به چاپ رسیده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار