به گزارش ذاکرنیوز، امیر زاغیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانههای خالی، کلیه مشمولین مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده اند، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را بروز کنند.
وی گفت: پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانههای خالی، مشمولان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند.
به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بنابر اطلاعیههای پیشین یک واحد بهعنوان محل سکونت خانوار تلقی میشود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی میتواند داشته باشد، بنابراین اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده میشوند.
وی تأکید کرد: مردم عزیز استان اصفهان میتوانند با شمارهگیری تلفن ۰۲۱۵۹۱۹۸ در گفتگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی موضوعات و سوالات خود را مطرح نموده و از مراجعه حضوری به ادارهکل راه و شهرسازی استان پرهیز کنند.
انتهای پیام