به گزارش ذاکرنیوز، برنامه پاسخگویی بر خط تلفن ۶۱۳۳ ظهر امروز با حضور رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.
در این برنامه پاسخگویی، معلمان فرهنگی با تماس با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مشکلات خود را در میان گذاشتند و صحرایی در بسیاری از موارد به صورت برخط با تماس با مدیر استانی مربوطه مشکل افراد را حل کرد.
در یکی از این تماسها، یکی از فرهنگیان در استان آذربایجان شرقی شکایت خود را مطرح کرد. او که نیروی خرید خدماتی بود پنج ماه حقوق نگرفته بود و پس از تعطیلات نوروز تنها مبلغ پنج میلیون و صد هزار تومان به حساب وی واریز کرده بودند. صحرایی با تماس با مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی دستور دارد تمامی معوقات این نیروی خرید خدماتی واریز شود.
یکی دیگر از فرهنگیان از استان اصفهان در تماس تلفنی عنوان کرد با توجه به ساخت یک مدرسه خیرساز در منطقه فعالیت خود، از سرپرست آموزش و پرورش خواست این مدرسه هر چه زودتر تکمیل شود تا در مهرماه سال تحصیلی آینده دانش آموزان منطقه در فضایی بهتر و با تراکم کمتر دانش آموزی تحصیل کنند.
حل مشکلات معیشتی سرایداران، احتساب رتبه بندی برای نیروهای اداری و سرایداران، توجه بیشتر به تالیفات فرهنگیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر مواردی بود که فرهنگیان در تماس با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند.
وجود برخی مغایرتها در سند انتظار کارمندان دولت با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع دیگری بود که یکی از فرهنگیان استان فارس در تماسی تلفنی با صحرایی به آن اشاره کرد و هشدار داد نتیجه تحقق سند انتظار خصوصی سازی تمامی خدمات آموزشی خواهد بود.
عدم تمدید قرارداد برخی از کارمندان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موضوع دیگر یکی از فرهنگیان از شهرستان فسا بود که صحرایی تاکید کرد کانون پرورش فکری علی رغم وابستگی به وزارت آموزش و پرورش سیاستهای استخدامی مستقلی دارد و عمده کارمندانش به صورت قراردادی در آن حال فعالیت هستند.
عدم تخصیص خدمات بیمه تکمیلی برای فرهنگیان مشکل دیگری بود که فرهنگیان در تماس با صحرایی از آن گلایه کردند. صحرایی در پاسخ به این گلایه خبر داد که بیمه طلایی فرهنگیان بعد از ده سال مجدداً برقرار شده است.
صحرایی همچنین در تماس با سید سعید مقدم زاده مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص این گلایه فرهنگیان از وی این مسأله را جویا شد.
مقدم زاده بیان کرد که فرهنگیان میتوانند مشکلات بیمهای خود را با تماس با ۱۴۴۱ مطرح کنند. تمدید با شرکتهای بیمهای هم بسته به رضایت فرهنگیان است و اگر فرهنگیان از خدمات بیمه مدنظر ناراضی هستند و یا مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ناکافی هستند حتماً نسبت به تغییر شرکت بیمه اقدام خواهیم کرد.