در رامسر؛

دبیرخانه « برندسازی منطقه ای غرب مازندران » راه اندازی شد

دبیرخانه طرح برندسازی غرب مازندران با عنوان « بام تا بوم» با حضور مسئولان کشوری و استانی در رامسر افتتاح شد.

 به گزارش  ذاکرنیوز ، روح الله گلین مقدم دبیر پروژه برندسازی منطقه‌ای غرب مازندران ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این پروژه در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر اظهار داشت: دبیرخانه این پروژه به عنوان ذینفع عمومی، راهبر و ناظر اجرای پروژه است تا اهداف تعیین شده به درستی محقق شود.


وی افزود: مجموعه ناهنجاریهای ناشی از تقابل جریان مسافر با بخش کشاورزی در کنار اهمیت مسائل زیست محیطی بعلاوه نیازهای شغلی و معیشتی مردم و توقعات، محدودیت‌های شغلی جوانان تحصیلکرده، ضرورت یک تصمیم راهبردی را در سطح مدیریت کلان اجتناب ناپذیر کرده است.


گلین مقدم با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا طبق اذعان سازمان ملل و سازمان جهانی گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا با ظرفیت ۸۰۰ نوع شغل وابسته نخستین صنعت اشتغال آفرین است، تصریح کرد: این صنعت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با عنوان اقتصاد مکمل نقش ایفا می‌کند.


دبیر این پروژه اضافه کرد: امروزه این صنعت از اقتصاد خدمات و کالا به سمت اقتصاد تجربه در حرکت بوده و ما در منطقه دارایی عظیمی به نام زیست بوم داریم که ظرفیت‌های بسیاری از جنس اقتصاد تجربه را فراهم می‌نماید.


وی خاطر نشان کرد: پروژه برندسازی منطقه‌ای غرب مازندران، از این لحظه در متن جامعه با نام "بام و بوم" معرفی خواهد شد، و هدف آن اقناع افکار عمومی در جهت توسعه بازار و اقتصاد منطقه، توسعه ظرفیت خدمات گردشگری، استفاده از سرمایه‌های خرد، تبدیل مزیت‌های رقابتی و منحصر به فرد به جریان اقتصادی و ایجاد اشتغال نرم بدون نیاز به سرمایه گذاری کلان با حفظ زیست بوم خواهد شد.


وی بیان کرد: این پروژه به عنوان یک اقدام جریان ساز با قابلیت انتفاع عمومی می‌تواند به عنوان راهبرد مدیریتی در هدایت سرمایه گذاریهای متناسب با محیط زیست، حفظ و احیای معماری شهری و روستایی، صیانت از فرهنگ آداب و آئین‌های بومی منطقه، هویت سازی شهری و روستایی از طریق معرفی کاراکتر یا نماد منجر شود که نتیجه آن اصلاح فرآیندها و مقررات زیانبار، توسعه کارآفرینی و افزایش فرصت‌های شغلی جدید و مشارکت عمومی خواهد بود.


گلین مقدم با بیان اینکه در این سال‌ها اقدامات مختلفی در جهت اقتصاد پایدار صورت گرفته است، گفت: لیکن این اقدامات، منجر به همراهی مردم و مسؤلان با شعارهای محوری و جریان سازی مؤثر در جامعه نشده است. ازین رو ضرورت هویت سازی یا برند سازی یا نماد سازی منطقه‌ای بیش از پیش در اکوسیستم غرب مازندران احساس می‌شود.


وی مهمترین تأثیر برندسازی منطقه‌ای؛ از منظر داخلی، جلب توجه مردم به زیست بوم و اقدام عملی آنها برای استفاده از دارایی‌های در دسترسشان برشمرد و ادامه داد: از منظر بیرونی هماهنگی ایجاد شده از برندسازی یا به تعبیری ایجاد هویت تجاری منحصر به فرد است که در نهایت منجر به بازارسازی، توسعه بازار محصولات و خدمات برای منطقه شده و روز به روز ارزش افزوده بیشتری را نصیب مردم خواهد کرد.


وی فرایند پروژه برند سازی غرب مازندران را برگزاری رویداد بام و بوم با هدف تبیین اهمیت نماد بومی، برندسازی منطقه‌ای، رسانه ابزار مشارکت و توسعه بازار گردشگری از طریق کارگاه‌های تخصصی، نشست‌های تجاری و نمایشگاه کسب و کارهای منطقه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برشمرد.


گلین مقدم برگزاری مسابقه ایده یابی نماد یا کاراکتر و جلب مشارکت عمومی در فرآیند تجاری سازی منطقه‌ای در اردیبهشت ماه و برگزاری جشن نمادها و معرفی نمادهای برنده در کنار رویداد تجاری توسعه طرفیت گردشگری منطقه در خرداد ماه سال آتی را از دیگر بخش‌های این پروژه دانست


وی افزود: با اجرای این بخش‌ها، آ فرآیند برندسازی منطقه‌ای با ایده‌های برتر از تیر ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.


وی در پایان سخنان خود، مهمترین نکته در اجرای این پروژه را حمایت معنوی همه بخش‌ها اعم از خصوصی و دولتی به منظور هدایت افکار عمومی و بازارسازی منطقه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: عوائد این پروژه نه تنها بخش گردشگری بلکه بخش کشاورزی و صنعت منطقه را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار