به گزارش ذاکرنیوز به نقل از رویترز، شرکت خدمات مالی و بانکداری مورگان استنلی آمریکا کارکنانی را که از پلتفرمهای پیامرسانی مانند واتساپ برای کارهای شرکت استفاده کردهاند جریمه مالی کردهاست.
این جریمهها از چند هزار دلار برای برخی از کارکنان تا بیشاز 1 میلیون دلار متفاوت بودهاست. میزان این جریمه به تعداد پیامهای ارسال شده، مقام این افراد در شرکت و اینکه آیا قبلاً به آنها هشدار دادهشده بود یا نه بستگی دارد.
این جریمهها پساز آن صادرشده که این بانک سرمایهگذاری در 2021 توافق کرده بود 200 میلیون دلار به کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا پرداخت کند تا مسئله بررسی ارتباطات کارکنان آن در پلتفرمهای پیامرسانی که مورد تأیید این شرکت نیستند حل شود. درواقع ارتباطات دیجیتال کارکنان این شرکت ردیابی شده است.
این کمیسیون در ماه سپتامبر 16 شرکت مالی ازجمله بانکهای بزرگ جهانی را روی هم رفته 1.8 میلیارد دلار جریمه کرده. کارکنان این بانکها معاملات و تجارتهای خود را با دستگاهها و اپلیکیشنهای شخصی انجام داده بودند. این بررسیها بعد از آن به صندوقهای سرمایهگذاری و مشاوران هم گسترش پیدا کرد.
برخی از این بانکهای جریمهشده به کارکنان خود هشدار دادهاند دستمزد و مزایای آینده آنها تحت تأثیر استفاده از کانالهای ارتباطی غیرمجاز خواهد بود.
شرکتهای مالی همچنین گوشیهای همراه و کامپیوترهای شخصی کارکنان خود را بررسی میکنند تا به مقامات نشان دهند هر گونه تخلف از سیاستهای ارتباطی را جریمه خواهند کرد.
دو تن از مقامات ارشد مورگان استنلی در 2020 بهخاطر استفاده غیرمجاز از واتساپ برای مسائل کاری، این شرکت را ترک کردند.