به گزارش ذاکرنیوز، همایش کار آفرینی بعد از ظهر پنجشنبه با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش، دارایی مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، الماسی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز، مهندس صبوری دبیر انجمن مراکز کار آفرینی استان البرز و مدیران متوسطه اول و مدیران کار دانش مدارس استان البرز در سالن امام علی (ع) اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار گردید.
پس از تلاوت قرآن سرکار خانم دکتر الماسی معاونت محترم متوسطه ضمن خیر مقدم گویی در سخنانی بیان داشت سه عامل اصلی برای کارآفرینی یک فرد، فرصت کارآفرینی، محیط کارآفرینانه و فرد کارآفرین است و باید دانشآموزان را به نوعی آموزش دهیم که بتوانند فرصتها را شناسایی کنند. باید استعدادهای دانشآموزان در محیطهای کارآفرینانه غنیسازی شود.
این مهارتها به صورت ترکیبی در دورههای مختلف تحصیلی باید برای دانشآموزان وجود داشته باشد و فرد کارآفرین در محیطهایی مانند هنرستانها برجستهتر میشود، کارآفرینی خلاقیت، نوآوری، ریسکپذیری، اعتماد به نفس، استقلالطلبی را به دانشآموزان آموزش میدهد.
در ادامه علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن خیر مقدم بیان داشت: بسیاری از کشورها فرزندان خود را کارآفرینانه تربیت میکنند، بین سه تا پنج درصد آنها به عنوان کارآفرین، اقتصاد کشور را در اختیار میگیرند و این دیدمان شاخصهای جهانی کارآفرینی است، به طور یقین آموزش و تریبت کارآفرینانه در راستای ایجاد تحول اساسی در اقتصاد کشور است.
در ادامه این برنامه، دارایی مدیر کل محترم اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی نیز گفت: گرچه دوران پساکرونا باعث ایجاد آسیبهای روانی، اجتماعی و اقتصادی از قبیل، جرم، فقر و بیکاری و آثار دیگری برجای گذاشته است، اما میتواند افراد را در رسیدن به آگاهی و اهداف بلندمدت و رسیدن به مرز تعادل کمک کند تا بتوانند با عبور از این بحرانها و نگرانیها، زندگی باثبات تر و مسالمتآمیزی در کنار اعضای خانواده و افراد جامعه داشته باشند.
باید به سمتی حرکت کنیم که در حوزه آموزش و پژوهش و درمان، مدیریت زندگی با کرونا را یاد بگیریم و تمرین کنیم. که بهترین راه حل ایجاد باشگاههای کار آفرینی در نظام آموزش کشور میباشد.
در پایان جناب آقای مهندس صبوری دبیر انجمن مراکز کارآفرینی استان البرز:
والدین و حتی معلمان میتوانند برای استعدادیابی دانش آموزان ابتدا کلیه فعالیتهای دانش آموز را تحت نظر بگیرند و عادتهای روزانه او را دنبال کنند. اگر دانش آموزی فعالیتی را هر روز به صورت عادی تکرار کند، این نشان دهنده این است که به صورت طبیعی گرایش به آن کار دارد و در نهایتاً نشان دهنده گرایش فکری دانش آموز به آن کار است. بهتر از والدین این معلمانند که میتوانند استعداد دانش آموزان را تشخیص دهند و سپس در مورد آن با والدین در میان بگذارند و باشگاههای کار آفرینی میتوانند با برگزاری استارتاپ های دانش آموزی به رشد این استعدادها کمک کنند. همچنین جناب آقای رضا پور منتخب مدیران فحک استان البرز توضیحاتی در خصوص امتحانات و نحوه برگزاری آن و فعالیت دبیرخانه منتخب مدیران بیان نمودند.