به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روابطعمومی پرداخت الکترونیک سداد، وقتی در سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از غرفهای به غرفه دیگر و از سالنی به سالنی دیگر میرویم از دیدند و تورق و خرید کتابهای مورد علاقهمان در یک محیط دلچسب لذت میبریم این تجربه مدیون همکاری، تلاش و زحمات افراد و تیمهایی است که در پشتصحنه نمایشگاه در حال فعالیت هستند.
یکی از تیمهای فعال در پشتصحنه نمایشگاه کتاب 1402 تهران شرکت پرداخت الکترونیک سداد است که زیرساختی پایدار و امن برای پرداخت وجه خرید بازدیدکنندگان فراهم کرده است؛ تیمی 120 نفره که از 15 اردیبهشت یعنی تنها 5 روز قبل از شروع نمایشگاه بهصورت میدانی با تلاشی شبانهروزی توانست زیرساختهای مناسب برای جاریشدن چندین میلیارد تومان تراکنش روزانه در بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه فراهم کند.
نصب هزاران مودم و دستگاه کارتخوان و سرکشی مداوم به آنها برای پایدار نگهداشتنشان باعث شده هر کدام از کارکنان سداد که در نمایشگاه حضور دارند در روز به طور متوسط 20 کیلومتر راه طی کنند و این سطح از فعالیت 15 روز تمام تا 30ام اردیبهشت 1402 ادامه خواهد داشت.
پرداخت الکترونیک سداد برای پاسخگویی به نیاز غرفهداران و بازدیدکنندگان به هر سالن واحدی جداگانه متشکل از متخصصان معاونت پشتیبانی، عملیات و خدمت، کسبوکار و واحدهای تعمیرات، امور پذیرندگان، مرکز تماس و تدارکات اختصاص داده است تا یک خدمترسانی بیکموکاست را رقم بزند.
محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در همین زمینه با تأیید کیفیت و گستره خدمات ارائه شده، حجم کارهای انجام شده از سوی پرداخت الکترونیک سداد را فوقالعاده توصیف کرد.
محمد خلج ضمن اشاره به فرصت کوتاه اجرای پروژه سنگین نمایشگاه گفت: «با تعیین بانک ملی ایران بهعنوان بانک عامل نمایشگاه، پروژه تأمین زیرساختهای پرداختی که یکی از اصلیترین حوزههای مالی نمایشگاه کتاب است، کلید خورد و این مهم به عهده شرکت پرداخت الکترونیک سداد بهعنوان پیاسپی بانک ملی گذاشته شد. ما مذاکراتی با شرکتهای مختلف پرداختی داشتیم؛ اما به دلیل ضیق وقت هیچ شرکتی جز سداد حاضر به اجرای این پروژه عظیم نشد».
خلج با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بحثهای فنی گفت: «در فرصت کمی که سداد داشت، کمتر شرکتی میتوانست چنین زیرساختی را پیادهسازی کند اما؛ اکنون بالغ بر 2000 دستگاه کارتخوان بهخوبی در نمایشگاه در حال خدمترسانی هستند و سداد با استفاده از نیروهای مجرب و فنی خود در طول نمایشگاه کارکرد این دستگاهها را پایدار نگه داشته است و بنا به بازخوردی که ما از غرفهداران گرفتهایم سطح رضایت از کارتخوانهای سداد بیش از 90 درصد است».
وی ضمن بینظیر خواندن نمایشگاه کتاب تهران گفت: «وسعت نمایشگاه کتاب تهران به حدی است که وقتی رئیس نمایشگاه دهلی در این نمایشگاه حضور پیدا کرد از حجم کارهای انجام شده متعجب شد. همین موضوع سختی و حساسیت حوزه پرداخت این رویداد را نشان میدهد که مجموعه سداد هم به بهترین نحو آن را محقق کرده و در قیاس با نمایشگاههای پیشین حوزههای جدیدی از فناوری پرداخت را عرضه کرده است. به طور مثال با استفاده از اپلیکیشن بله کیو آر کدی در غرفههای نمایشگاه نصب شد که بازدیدکنندگان به کمک آن میتوانند از بنهای تخفیف بله استفاده کنند. در آینده نیز طرحهای نوینی نظیر توزیع یارانه کتاب در سراسر کشور روی این بستر عملیاتی خواهد شد».
پویشی برای کمک به تجهیز کتابخانههای عمومی در مناطق محروم
شرکت پرداخت الکترونیک سداد علاوه بر خدمترسانی به فعالان فرهنگی و علاقهمندان در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، بستری مناسب برای مشارکت علاقهمندان در تجهیز کتابخانههای عمومی در مناطق کمبرخوردار هم فراهم کرده است.
با افزایش قیمت این کالای فرهنگی مهم یکی از راههای دسترسی به کتاب، مراجعه به کتابخانههای عمومی است؛ ازاینرو ایجاد و تجهیز این کتابخانهها بهویژه در مناطق محروم از اهمیت به سزایی برخوردار است. در همین راستا پرداخت الکترونیک سداد با برگزاری کمپین «کتاب آباد» با شعار «آگاهی آبادی است» بستری برای جمعآوری مطمئن کمکهای نقدی برای حمایت از کتابخانههای عمومی فراهم آورده است.
کاربران اپلیکیشن ایوا میتوانند با مراجعه به بخش «مهربانی» و انتخاب گزینه «کتاب آباد» در تجهیز کتابخانههای عمومی مناطق محروم سهیم شوند. حامیان فرهنگ کتابخوانی همچنین میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #10*737* مبلغ موردنظر خود را اهدا کنند.